مراحل پذيرش در رشته پزشكي در آلمان

گروه مشاورين آرتا انديشه پويان سپنتا مهاجرت به اروپا كانادا و امريكا توريستي ، تحصيلي ، كاري ، سرمايه گذاري

مراحل پذيرش در رشته پزشكي در آلمان

۱۳ بازديد

پذيرش دررشته‌هاي پزشكي در كشور آلمان برخلاف ديگر رشته‌ها كه روند پذيرش آنها (درصورت عضويت دانشگاه در uni-assist) از طريق uni-assist انجام مي‌شود، متفاوت بوده و تصميم‌گيري در مورد پذيرش دانشجويان با دانشگاه است.
كساني كه پس از قبولي در دوره‌هاي روزانه و شبانه ي دانشگاه‌هاي دولتي ايران و يا با مدارك دانشگاهي در رشته‌هاي غيرپزشكي براي تحصيل در رشته پزشكي اقدام مي‌كنند، مي‌بايست پس از دريافت پذيرش و سپري كردن دوره يك‌ساله كالج، از طريق مركز توزيع سهميه‌هاي دانشگاهي (ZFS) اقدام نمايند.
اما برخي از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه بن، مدارك تحصيلي دانشجويان خارجي را درصورت داشتن مدرك قبولي در دانشگاه سراسري و يا مدرك كارشناسي از دانشگاه آزاد، مستقيم و بدون واسطه بررسي خواهند كرد. راه ديگري نيز وجود دارد و آن ارسال مدارك به uni-assist است. اين مركز با بررسي مدارك متقاضي تحصيل در رشته هاي پزشكي مشابه با متقاضيان رشته‌هاي غيرپزشكي، اقدام به پذيرش خواهد كرد و نتيجه را به صورت كتبي به اطلاع داوطلب خواهد رساند.
پذيرش دردوره دكترا دررشته‌هاي پزشكي:
دانش‌آموختگان رشته پزشكي بعد از پايان تحصيل به اختيار خود مي‌توانند درمقطع دكترا تحصيل كنند. اين تصميم اما شخصي است و دريافت پروانه پزشكي با مدرك كارشناسي‌ ارشد صورت مي‌گيرد.

دوره دكترا در رشته پزشكي، مانند ساير رشته‌هاي غيرپزشكي درآلمان برگزارمي‌شود. اين بدان معناست كه شخص داوطلب با انتخاب موضوع و پس از موافقت استاد راهنما با طرح رساله‌، شروع به تحقيق خواهد كرد و پس از نوشتن رساله دكترا و قبولي درآزمون شفاهي، مدرك دكترا را اخذ خواهد نمود.
پذيرش دردوره‌هاي تخصص پزشكي:
تحصيل در دوره‌هاي تخصص پزشكي در آلمان نيز با روال معمول در ايران تفاوت دارد. ورود به اين دوره نه از طريق كنكور، بلكه با موافقت استاد راهنما كه در اين مورد خود يك پزشك متخصص است، صورت مي‌پذيرد. اين دوره دركلينيك و تحت نظارت پزشك متخصص برگزارمي‌شود.

 

 

 

 

 

بنا به اطلاعات منتشر شده توسط مركز تبادلات آكادميك آلمان (DAAD) متقاضيان گذراندن دوره تخصص پزشكي مي بايست پس از موافقت استاد راهنما، براي دريافت اجازه كاراقدام نمايند.
امكان تحصيل دررشته پزشكي در۲۶ دانشگاه درآلمان وجود دارد كه دراين بين مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:
دانشگاه بن، هامبورگ، گيسن، دانشگاه گوته درفرانكفورت، دانشگاه صنعتي درسدن، دانشگاه مونيخ، آخن، مونستر، وورسبروگ، ماگدبورگ، گوتينگن، كيل، لوبك، دانشگاه آزاد برلين، دوسلدورف، زاربروكن، فرايبورگ و ارلانگن.

براي اطلاغات بيشتر به وبسايت انديشه پويان مرتجعه نماييد.

براي تماس با ما ميتوانيد از زاه هاي زير با ما در ارتباط باشيد:

Office : 0098-2188752376
Office : 0049-22196230909
Viber : 0098-9127917293
WhatsApp: 0049-1636231453
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.